prins op de olifant - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu prins op de olifant - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

prins op de olifant

Blijf op de hoogte en volg Crissy

26 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een leuk weekend vol met leuke dingen, natuurlijk weer een berichtje vanuit Kaapstad.

Vorige keer had ik verteld dat we lang weekend hadden. Nou, erg vervelend, dat hadden we nu weer. Na drie (halve ) dagen stage kon ik weer proosten op het weekend.
Eerst voor het ouderlijk thuisfront maar even over stage.
Stage was vooral lekker druk en veel doen. De duitse stagaire moest vanwege haar Engels in de voorschool gaan helpen. Dus konden Kyr en ik lekker aan bak. Wel vind ik de achtergrond en de thuissituatie van sommige leerlingen wel erg moeilijk. Vandaag had ik zelfs tranen in mijn ogen van een verhaal wat een leerling vertelde. Daarom proberen we er op school maar een leuke tijd van te maken en de kinderen zich geliefd te laten voelen. Op één dag krijg ik hier meer knuffels dan dat ik volgens mij tot nu toe heb gehad.

Nu dan het weekend. Of moet ik zeggen een soort vrije week?
Donderdag was Kyr haar 21ste verjaardag. Dat moest natuurlijk gevierd worden. Donderdag was een nationale vrije dag, maar toch wilde ik dit niet voorbij laten gaan op stage, dus heb ik met de kinderen een boek in elkaar geflanst. De andere leerkracht had het lokaal versierd. Dus Kyra werrd warm onthaald met sterretjes en happy birthday. En dat al op woensdag.
Woensdagavond om 12 uur was ik dan ook de eerste die Kyra officeel mocht feliciteren. Met jawel kinderliedjes, we blijven immers toch juffen. Na zelfs het vuurwerk maken, wat ik vroeger altijd met kleuters deed, vonden we het wel mooi geweest. De volgende ochtend stond sharkcagediven op de planning in Gansbaai!
Samen met Kyr ging ik eerst de kooi in. Pleun en Edwin konden dan meteen fotos maken. Maar wat was dat een ervaring. De haai zwom recht op de kooi af met zn bek open.. Toch vond ik het in de kooi helemaal niet eng, en dat terwijl ik helemaal geen held ben.
Vrijdag hebben we lekker de toerist uitgehangen. En zijn we met een openbus door de stad gegaan. Hoort er ook bij, een beetje cultuur. In de avond zijn we de zonsondergang gaan kijken op Singal Hill. Beetje jammer dat er een wolk voor zat.
En toen moest het weekend nog beginnen..
Zaterdag zijn we op safari geweest! Wekkertje om 4 uur en hup de auto in. Na 4,5 uur rijden waren we er eindelijk.Jammer genoeg regende het... maar met een dekentje was het prima uit te houden. Gelukkig werd het smiddags droog. Gelukkig maar, want we hadden een olifantritje gepland. Ik had natuurlijk al geoefend op mijn nepolifant bij het restaurant vorige week..
Er waren maar 2 grote olifanten. Omdat de rest heel graag daarop wilde, ging ik op het kleintje. Nou ja klein, al met al toch een stuk groter dan ik, wat niet zo heel moeilijk is.Mijn olifant was nogal eigenwijs dus hield ik me maar goed vast aan mijn ' prins op de olifant' . Gelukkig wende ik al wel aan het wiebelen dus kon de prins wel weer los laten. Maar wat is olifant rijden leuk! Al had ik wel zere billen na afloop.
Zondag hebben we eerst in de zon gelegen. Dit werd helaas verstoord door een gillende Kyra, die gestoken werd door een beest. En ja, dat moest uit gezogen worden. Nu heeft ze een prachtige zuigzoen op haar rugstaan.Daarna zijn we naar Campsbay geweest, naar Caprice. Ontzettend gezellig. Maar na een paar dronken gozers waren we het een beetje beu.

Ook deze week staan er weer leuke dingen op de planning, maar dat is voor next time.
xoxo

  • 26 Maart 2013 - 20:58

    Tine Sinx:

    Hi die Crissy, wat hebben jullie veel gave dingen gedaan en gezien, de foto's op facebook zijn echt fantastisch. Heerlijk om te horen dat jullie het erg naar je zin hebben. Ik kan me voorstellen dat sommige achtergronden van jullie "kids" bij je binnenkomen, je realiseert je ook niet dat jullie op de wereld zijn gekomen in een veel gezondere wereld en dat jullie eigenlijk bofkonten zijn.
    Geef die kindertjes maar veel liefde en aandacht.......
    Veel plezier verder, een big hug van je moeder......en het was maar goed dat je hier niet bij de verbouwing was want het was afzien. xxx

  • 26 Maart 2013 - 21:09

    Ryanne:

    Klinkt allemaal als een grote, lange vakantie. Met af en toe stage....wel een hele ervaring wat je allemaal meemaakt. ...fijne week Crissy, liefs xxx

  • 27 Maart 2013 - 11:36

    Connie:

    Hallo lekkere ''haaibaai'':)!
    Je zou gewoon slapeloze nachten krijgen van dat verhaal maar zo te lezen heb je er erg van genoten, super! Jullie kindertjes worden zo te lezen wel steeds belangrijker in jullie stage - hopelijk kunnen jullie er met een paar nog een beetje contact houden wanneer je weer terug gaat naar huis en volgen hoe ze opgroeien, dat zou leuk zijn. Ben benieuwd of de Paashaas ook rond huppelt in die hitte bij jullie - hier thuis huppelen ze nog met hun oren opgerold onder de oorbeschermers van bont, brrrr! Vrolijke Paasdagen Crissy!

  • 27 Maart 2013 - 18:51

    Linda Van Der Veer:

    Hoi Crisje,
    Wat een prachtige verhalen toch allemaal. Echt genieten zelfs al bij het lezen. Bowie is net gebracht door mamma dus zit ik met 3 van die monsters de komende tijd. Hoop dat ze de kippetjes hier met rust laten ;-). Jip en Bowie zijn nu heel wild in de tuin aan het spelen Vanmiddag Oma,s verjaardag gevierd met een High tea. Was heel leuk doen we zeker nog eens hoor met jou erbij.Koen is nu een proeflesje bij de ANWB doen ben benieuwd?! Nog heel even en dan kan je weer samen op stap met je vader en moeder Heerlijk lijkt me. Mag jij ze al die mooie dingen in het echie laten zien :-)
    Wens jullie een een hele geweldige week samen. xxxxxuit Dorst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 13019

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: