Cultuur snuiven - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu Cultuur snuiven - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

Cultuur snuiven

Blijf op de hoogte en volg Crissy

03 Juni 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weer een berichtje uit het, helaas, regenachtige Kaapstad.

Er zijn al weer drie weekjes voorbij. Mijn laatste verhaaltje ben ik gestopt na mijn bungee avontuur. Nu zijn er alweer drie nieuwe stageweekjes en weekenden voorbij.

13 mei - 17 mei
Na het leuke weekend ging helaas maandag de wekker weer. Wat een druk dagje, Kyra was helaas ziek dus was het even aan poten vandaag. We zijn begonnen met een nieuw thema, dieren. Daarom heb ik na de pauze levend memorie met de kinderen gespeeld, blijft leuk.
De dinsdag erna was een kort dagje. Kyra en ik zouden naar Robbeneiland gaan. Helaas was Kyra nog een beetje ziek dus kon ze de ochtend even uitzieken aangezien we al kaartjes hadden. Gelukkig was er een vriendin van Linda die kwam helpen in de klas die mij had geholpen. Dat was ook wel nodig want er was een beetje drama. Een van de meisjes uit de andere klas is nogal geinteresseerd in het andere geslaagd waardoor er een paar problemen waren ontstaan. Na wat serieuze gesprekken was het gelukkige weer een beetje opgelost.
Die dinsdagmiddag ben ik met Kyra dus naar Robbeneiland geweest. Niet zo heel spannend voor mij want ik was er al geweest. Maar toch een leuk uitstapje. Nog wel een heel gedoe, want we hadden een kaartje te veel gekocht. Nu moesten we die zelf maar gaan verkopen.. dus als twee marktvrouwen iedereen gevraagd of ze een kaartje wilden kopen, maar het mocht niet baten. Een paar minuten voor de boot zou vertrekken hadden we het kaartje toch nog door verkocht aan een lief oud meneertje. Die heel erg blij met ons kaartje was. En wij waren overigens stiekem ook blij met de oude meneer. Want niet alleen het kaartje was verkocht, ook wilde hij even bijspringen als fotograaf.
Na woensdag een dagje stage te hebben gelopen, gezellig weer met Kyr, had ik de knoop door gehakt om toch mijn derde tatoeage te laten zetten. Een veertje op mijn linkervoet. Na even op mijn kiezen te hebben gebeten mocht het reslutaat er wezen :)

Vrijdag 17 mei - zondag 19 mei
Vrijdagavond zijn we, sinds een lange tijd, weer eens met heel het huis wat gaan doen. Op naar Houtbay Market dus om een lekker broodje te eten in de avond.
Die zaterdag stond een weekendje Stellenbosch op het programma. Stellenbosch is een stadje vlakbij Kaapstad, wat erg populair is vanwege de wijn. Dat leek ons wel leuk voor een meidenweekendje. Eerst hebben we het stadje bekenen en gelunched bij Asara. Daarna, natuurlijk, een wijnproeverij. Voor een paar euro konden we lekker wijntjes drinken. Daarna zijn we uiteten gegaan en hebben we het uitgaansleven eens bekeken. Stellenbosch is een echte studentenstad, dus dat leek ons wel wat. Helaas was het examenperiode, dus was het niet erg druk in de stad. Maar dat mocht de pret niet derven, het was een leuke avond! Daarna herlijk geslapen in onze stapelbedden. De volgende ochtend zijn we een ontbijtje gaan scoren bij 'de Oude Bankbakkerij'. Mijn buikje goed rond gegeten. Gelukkig was het weer eens mooi weer dus zijn we in de middag maar weer is even in de zon gaan liggen. Moet mijn kleurtje toch een beetje bij houden toch?

20- 24 mei
De maandag en dinsdag was het nog steeds heerlijk weer. Daarom hebben we de uurtjes na stage in de zon door gebracht. Deze stageweek is Linda ook met een nieuw programma begonnen, Child Policy. Hierin wordt aandacht besteed aan de rechten van de kinderen.
Die donderdag heb ik met Kyra sport gegeven. Wegens gebrek aan inspiratie hadden we de coopertest geintroduceerd. Omdat we toch niet zulke krengen zijn, zijn we begonnen met vijf minuten. Ik was erg verbaasd hoe leuk de kinderen het vonden.

Vrijdag 24 - 26 mei
Om ons weekend af te trappen ben ik met Rachel, Pleun en Kyra naar de film 'Great Gatsby' geweest. De zaterdag erna hebben we heerlijk uitgeslapen. Daarna was kapslon Crissy weer open. Want ook Pleun dr haartjes zijn weer gedaan. Einde van de middag was het tijd om ons eens te verdiepen in één van de favoriete sporten hier in Zuid-Afrika, Rugby. Stomers v.s. Reds. Veel begreep ik er niet van op het gebied van spelregels. Maar mannen in korte broekjes die vaak onderuit gaan en een bal gooien kon ik er wel uit halen.
Die avond zijn we, voor het laatst, met alle meiden gaan stappen. Dat het het laatste stapavondje mocht de pret niet derven, want het was een geslaagde avond.
Die zondag erna regende het helaas. Daarom hadden Kyra, Rachel, Pleun en ik besloten om naar het Aquarium op Waterfront te gaan. Je moet iets als het met bakken uit de lucht komt toch? Eerst maar gelunched bij 'the foodmarket' en zo door om visjes te kijken. Stiekem voelde ik weer een beetje kind. Maar het was een leuk middagje.

27- 31 mei
Weer een stagje weekje. Weekje is snel voorbij gegaan. Dinsdag en woensdag was Linda ziek naar huis gegaan. Vanaf donderdag was het helaas slecht weer. Linda had daarom donderdag warme chocolademelk voor de kinderen gemaakt. Vrijdag was ook zo voorbij. We hadden een rustig dagje, lekker film gekeken met de kinderen.

vrijdag 31 mei - zondag 2 juni
Vrijdagavond zou het laatste avondje zijn met Jori. Daarom ben ik met Kyra s'middags wat lekkers gaan halen. Die avond zouden we slaapparty hebben met alle meiden. Helaas waren we te voet en kregen al dat lekkers niet mee. Gelukkig had Kyr een oplossing: het winkelwagentje.
Als verassing zijn we bij Bombay Bycycle uiteten geweest. Wat een leuk tentje. Er hing van alles aan het plafond, van een bed met een panter tot stoelen.. Maar het zag er niet alleen leuk uit.. het eten was ook ontzettend lekker.
Daarna zijn we met alle meiden dus in de woonkamer gaan slapen en hebben we filmpje gekeken. Jor had voor iedereen een lieve rijm geschreven :)
Zaterdag was het dan zover. Samen met Kyr en Fien ben ik Jor weg gaan brengen. Het was nog niet echt een afscheid, want ze komt ons de 25ste nog uitzwaaien. Maar lieve Jor, ik ga je in het huis wel missen hoor!
Daarna zijn we een broodje gaan scoren bij de Old Biscuit Mill om vervolgens wat cultuur op te doen in een museum. District Six. Erg bizaar dat mensen uit hun huis moesten omdat het ineens in een 'witte' wijk moest worden.
Omdat het die dag nog steeds aan het regen was, ben ik met Kyr en Rachel naar de film geweest. Hangover drie. Zondag erna hebben we onze buikjes vol gegeten bij een high tea.

Maar, wat gaat de tijd snel hier. Morgen, dinsdag, over drie weekjes gaan Kyr en ik alweer naar huis.
Over drie weekjes zal ik afscheid moeten nemen van het mooie Kaapstad, de lieve kinderen en de geweldige mensen die ik hier heb leren kennen.
Wat zal het gek zijn om dan weer thuis te zijn. Om mijn familie weer te zien, drankje te drinken met mijn lieve zus. Bij te kletsen met vriendinnen. Om weer tussen de kleren te staan in de winkel met mijn lieve collega's.

Maar, het zijn nog drie weekjes. En van die drie weekjes ga ik zeker nog genieten. Al hoop ik dat het weer wel wat beter wordt, want naast alle leuke cultuurdingen wil ik toch nog wel een beetje zon zien.
Ik ga proberen om die maandag of dinsdag als ik naar huis ga nog een verhaaltje te posten.

<3

  • 03 Juni 2013 - 16:49

    Connie:

    Lieve Crissy, zag je bericht net binnen komen en na het lezen daarvan dacht ik hoe dichtbij je eigenlijk bent! Dingen doen zoals warme chocomel drinken op een regenachtige middag, The Great Gatsby gaan kijken (Breda of Kaapstad, what's the difference:)), zenuwen overal om ons heen in examenperiode, gauw in de zon gaan liggen als de regen en wolken eindelijk plaats maken, rugby kijken op zondag, Hangovers en High Tea's!! Je zult met pijn in het hart vertrekken uit dat mooie land maar je zult ook diep geraakt worden wanneer die wielen weer op dat kikkerlandje landen en al die mensen je met brede blije lach verwelkomen met een ''welkom thuis Crissy''. Win-win-situatie dus geniet er nog van! Groetjes van Neal en Connie x

  • 03 Juni 2013 - 18:23

    MIranda:

    Nou meid, wat een verhalen weer. heerlijk!!
    De kinderen op De Achthoek van groep 5-6 vragen regelmatig naar je. Enthousiast vertel ik hen dan over jouw reisverhalen. Geniet van die laatste weken!! Enne...tot....

  • 03 Juni 2013 - 20:08

    Tine:

    Ha lieverd, wat heerlijk om weer je verslag te lezen. Geniet nog lekker daar en als je thuis komt is het hier eindelijk zomer! Groetjes aan je huisgenoten. Knuffel van je moeder. ♥

  • 05 Juni 2013 - 09:24

    Opa Cor:

    Crissy,
    Wat een mooi lang verhaal over wat je daar allemaal meemaakt.
    Het wordt nu tijd dat je naar huis komt want de zomer is nu begonnen,en de school in den Hout zit met ongeduld op je te wachten,maar wij natuurlijk ook.
    Tot gauw [juf tatoo]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 13031

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: