Kaapstad vanuit een ander perspectief - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu Kaapstad vanuit een ander perspectief - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

Kaapstad vanuit een ander perspectief

Blijf op de hoogte en volg Crissy

22 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een berichtje uit het, gelukkig weer, zonnige Kaapstad!
Wat vliegt de tijd hier zeg. Na twee weekjes heb ik weer genoeg leuke momentjes op mijn blog zetten.

Mijn laatste berichtje ben ik gestopt na het weekje met mijn ouders. Hierna was helaas de vakantie weer voorbij en begon het werken weer.Zondag zou ik samen met Pleun haar vriend weg gaan brengen.. maar zijn vlucht was overboekt. En kwam dat even goed uit! Maandag zou ik alleen staan op stage, Kyr was nog lekker bij haar ouders. Dus nu had ik een paar handen extra in de klas. Ook kwam Kyr even langs met ouders, wat de kinderen natuurlijk erg leuk vonden. Die avond zijn we gezellig met Kyra haar ouders mee uit eten geweest en hebben ze daarna, en ook Pleun haar vriend, uitgezwaaid.
Dinsdag begon het ' normale leventje' dan toch weer echt. Kyr en ik staan nu alleen voor de klas. Wel even wennen, maar een leuke uitdaging!
Dinsdag was wel een ontzettend leuk dagje stage en hebben onwijs gelachen met de kinderen om ' toeteren'.
Die donderdag kreeg ik een mailtje dat ik mijn herkansing gehaald had, ook niet verkeerd nieuws natuurlijk, want anders had ik in mijn vakantie straks moeten leren. Daarna was ons eerste weekje alleen zo voorbij. Vrijdagavond zijn we naar Hout Bay geweest en daar heb ik nieuwe veertjes in mijn haar laten zetten. Daarna nog even geborreld bij Cubana.
Die zaterdag erna begon ontzettend leuk. Lekker op het strand gelegen in Camps Bay en daarna Lions Head beklommen en daar de zonsondergang gezien. Ondanks mijn hoogtevrees toch, mede dankzij Rachel, boven gekomen. Daarna ging iedereen tutten voor een avondje op stap. Dit eindigde helaas in een rotavond. Want er was ingebroken. Na politie en wat stress zijn we met z'n alle maar Finding Nemo gaan kijken, aangezien we niet durfden te gaan slapen. Zondag zijn we daarom maar lekker gaan high tea'en om even van de schrik te bekomen.
Toen toch maar optijd naar bed.. want maandag begon stage gewoon weer.
Stageweekje verliep goed. Kyr en ik kunnen nu lekker zelf bepalen wat met de kinderen doen. Zo stond deze week het thema reptielen klaar, waarbij we bezoek kregen van een schildpad.
Vrijdag was het mijn 21ste verjaardag. Wel een beetje raar zo zonder Lynn. Eerst heb ik het met de kids op stage gevierd en hebben we film gekeken. Daarna zijn we s' avonds op stap gegaan om het eventjes te vieren.
Zaterdag hebben we een wijnproeverij gedaan in Stellenbosch en vervolgens die avond lekker uit eten geweest bij de Italiaan bij Big Bay.
Zondag stond Skydiven op het programma! Met Kyra en Rachel stapte ik het eerste vliegtuig in. Omdat ik als eerste zou springen, moest ik nog eventjes op staan en om draaien voor we konden springen. Mijn springvriend vertelde dat wanneer hij zijn linkerhand uit zou steken, ik hem een hand moest geven, om moest draaien en op schoot moest gaan zitten. Dan zou het tijd zijn om te springen. Eerlijk is eerlijk, in het vliegtuig vielen de zenuwen nog reuze mee.. tot op het moment dat hij zijn hand uit stak. Toen maar boven de afgerond gehangen om vervolgens huppeke te vallen. 9000 feet hoog.. Maar het was het zeker waard! Vooral de vrije val was het gaafste wat ik ooit gedaan heb.

Nu begint de stageweek weer, de derde week met z'n tweetjes. Nog vier, halve, daagjes bikkelen en dan hebben we weer weekend.

xx

  • 23 April 2013 - 19:57

    KItty:

    Hoi Crissy,

    wat heb je het toch zwaar daar....
    Wat maak je toch een geweldige dingen mee maar je moeder komt nu net binnen stappen dus ik hou het kort vandaag.
    Blijven genieten xxxxxxxxx

  • 25 April 2013 - 13:44

    Nicole Caron:

    Ha die Crissy, ik weet niet waar ik je het eerst mee moet feliciteren: je verjaardag, je sprong of je het halen van je herkansing. Wat een mijlpalen zeg!!! Je moeder vertelde al dat je gesprongen had maar ik lees nu net dat je ook hoogtevrees hebt, dat is een extra hindernis en daarom dus heel erg dapper!!! hihi.
    Yolo gaat wel helemaal op bij jou is het niet. Enfin, je hebt gelijk en geniet ervan. x Nicole.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 13020

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: