volg de gids.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu volg de gids.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

volg de gids..

Blijf op de hoogte en volg Crissy

05 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat heb ik weer een lekker druk weekje achter de rug.
En niet zo maar eentje... want ik het namelijk bezoek!
Mijn ouders kwamen vorige week donderdag, de 28ste s'avonds aan hier in Kaapstad. Na eerst een kort stagedagje en nog even gewinkeld te hebben ging ik op weg naar het vliegveld. Kyra en Rachel brachten mij weg.
Wat een raar idee dat ik mijn ouders die dag weer zou zien na 2 maanden. En het idee dat ik, wanneer ze weg gaan, al bijna op de helft zit van mijn tripje.
Rond 10 uur kwamen ze door de douane heen. Stiekem vond ik het wel fijn om ze weer te zien. En om vlokken, schuddenbuikjes en wat andere kleren te ontvangen was ook niet verkeerd. Ook een weekje in een hotel leek mij geen verkeerd vooruitzicht.
Nadat ik Kyr en Rachel gedag had gezegd vertrokken we naar het hotel. De volgende ochtend heb ik mijn ouders voorgesteld aan twee kinderen uit mijn stage klas. Om ze vervolgens een rondleiding in huize Hopley te geven. Daarna heb mijn ouders Bigbay laten zien en zijn we gezellig met Kyra gaan lunchen. Die avond moest er natuurlijk typisch Afrikaans worden gegeten, dus hadden pap en ik maar voor de krokodil gekozen.
Zaterdag kwam ons autootje. Daarmee zijn we meteen naar de Old Biscuit Mill gereden waar ik vervolgens gezellig een praatje heb gemaakt met Giel Beelen. Daarna zijn we door gereden naar Capepoint en Kaap de Goede Hoop. Mooi weer, mooi uitzicht.. alleen erg veel wind. Ik waaide bijna het trapje af, en had zelfs spierpijn de volgende dag!
Zondag zijn we naar de tafelberg gegaan. Omdat ik 1 keer wandelen wel genoeg vond, zijn we met de kabelbaan gegaan. Na een uur wachten konden we eindelijk met de kabelbaan naar boven. Om vervolgens snel te genieten van het uitzicht, wat fotos te schieten, omdat we de laatste kabelbaan naar beneden niet wilden missen. Want ook boven stond een rij van een uur..
Die maandag hadden we helaas regen. Terwijl ik nog wel tegen mama het gezegd dat ze het slechte weer thuis moest laten. Daarom hebben we een busrit gemaakt en toen het eindelijk droog was koffie gedronken in Campsbay. Die avond hebben we heerlijk bij Beluga gegeten. Waarvan ik nog steeds honger krijg als ik aan mijn chocolade toetje denk.. Maar vroeg naar bed die avond want er stond een safari op de planning!
Dinsdag ging dan om 6 uur wekker, en ja dat vind ik wel een beetje vroeg in de vakantie. Om 7 uur vertrokken we met Pleun en Edwin naar Inverdoorn. Na een spannend ritje over 'dirtroad' kwamen we eindelijk aan. Maar het spannende ritje was het zeker waard. We hebben van alles, van dichtbij, gezien. Van olifanten, tot cheetahs en van giraffen tot leeuwen.
Woensdag zijn we naar Robbeneiland geweest. Daar was ik zelf ook nog niet geweest. Na en leuk tripje met de boot, toch mam? kwamen we aan. Eerst kregen we een rondleiding over het eiland met de bus. Daarna gingen we de gevangenis in. In de gevangenis kregen we een rondleiding van een ex politieke gevangene. Erg indrukwekkend!
Donderdagavond zouden pap en mam weer naar huis gaan. s'Ochtends nog even lekker genoten van het ontbijt in het hotel, want ja nu moet ik het weer zelf maken. Nou ja, vanaf morgen. Want Rachel had een lekker ontbijtje voor mijn klaar staan vandaag! Daarna hebben we nog lekker gelunched en ben ik ze vervolgens uit gaan zwaaien op het vliegveld.

Nu begint dan eigenlijk de tweede helft, nou ja bijna op de helft, van mijn Kaapstad tripje. En in die tweede helft komen er vast nog veel verhalen bij.

  • 05 April 2013 - 15:31

    Tine Sinx:

    Wat een leuke samenvatting Crissy van de afgelopen week, we zijn weer veilig in het koude kikkerland aangekomen, wat een verschil zo'n 20 graden! Je deed je werk als gids echt goed, we hebben genoten van de sfeer in Kaapstad. Het is nu echt raar om weer in onze eigen wereld te stappen....wat een verschil.....iedereen heeft hier haast....dat zie je bij jullie dus niet. Lekker hoor! xxx

  • 05 April 2013 - 16:31

    Kitty:

    Wat een leuk verhaal weer.
    Blij dat je je pappie en mammie weer gezien hebt!
    Zij zullen net zo blij geweest zijn denk ik.
    Al op de helft, wat gaat dat snel hè?
    Geniet nog van de komende tijd hè Crissy.
    Xxx Kitty

  • 11 April 2013 - 13:19

    Connie:

    Hoi Crissy, prachtige foto's met mooi verhaal! Je ouders waren ook zeeeer onder de indruk en je zus zou er graag bij geweest zijn (en anders wij wel haha:). Het is hier na een maand eindelijk gestopt met vriezen en de regen komt er voor in de plaats - Nederland's natuur explodeert in 't groen de komende paar weken dus daar moeten wij het maar mee doen. Geniet maar verder van dat prachtige land en klimaat waar je nog een poosje mag werken ''en zo'' - we kijken uit naar je volgende relaas, groetjes, be safe, Connie (en Neal)
    P.s. nog 10 nachtjes slapen:)!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 13032

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: