La Dolce Vita - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu La Dolce Vita - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

La Dolce Vita

Blijf op de hoogte en volg Crissy

13 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een tijdje weer een berichtje uit Kaapstad.

Stage gaat nog steeds goed. Kyra en ik vinden het wel erg leuk nu om het samen te regelen. We hebben gebruik gemaakt van verschillende thema's de afgelopen weken. Zo hebben we reptielen gehad, sport en zintuigen. Bij deze thema's hebben we verschillende activiteiten gedaan. Vooral bij sport en zintuigen hebben we leuke activiteiten gedaan. Bij sport zijn we begonnen met een tekening van hun favoriete sport. Daarna hebben we een collega gemaakt, presentaties gegeven en op vrijdag kwam Bryan met de kids voetballen. Maar ook zintuigen waren twee leuke weken. Hoorspelletjes, zienspelletjes en bij elkaar op de ruggenschrijven. Heel leuk om te zien hoe de kinderen dat deden.
Nu is Linda weer terug. We mogen gelukkig nog wel ontzettend veel doen. Stiekem vonden we dit in het begin wel jammer dat we niet meer samen waren. Maar morgen zijn we een middagje vrij.. dus het heeft zijn voordelen.

Mijn vrije tijd heb ik natuurlijk ook weer nuttig besteed. Het eerst volgende weekend hebben we afgetrapt met Space Ibiza Festival on tour bij Shimmy beachclub. De volgende dag besloten we om maar een rustig dagje te houden. Dus zijn we naar Kirstenbosh geweest om daar te picknicken. Die avond wilden we nog op stap.. maar we waren allemaal hartstikke moe. In plaats van op stap heb ik gezellig met Jori, Kyr en Pleun gekletst op bed. Die zondag erna ben ik lekker gaan lunchen in Waterfront bij Moyo's. Compleet met facepainting ging ik weer naar huis. De facepainting heb ik er toch maar weer afgehaald aangezien ik nog een braai had bij een collega. We waren bij een collega uitgenodigd om te komen eten, om zo een typisch Afrikaanse Braai mee te maken. Ik heb mijn buikje goed rond gegeten.

Die week erna ben ik op dinsdag met Kyra en Pleun en drie kinderen naar het strand geweest. Van voetballen tot zandkastelen, nou ja een poging tot de tafelberg van zand. De kinderen hebben zich goed vermaakt en wij overigens ook. Daarna hebben we ze getrakteerd op een Happy meal. Maar de avond was nog niet voorbij toen we de kinderen thuis hadden afgezet. Het was namelijk 30 april. En ook hier in Kaapstad hebben we het goed gevierd. Een avondje vol met Nederlandse muziek en jawel.. een kroketje gegeten. Die me na drie maanden heerlijk gesmaakt heeft. Oke, ik zal het eerlijk toe geven.. het waren er twee.
Die vrijdag erna ging Jori een dagje met ons mee naar stage. Heel leuk om haar aan de kinderen voor te stellen aangezien ze de verhalen al 3 maanden hoort thuis.
Dat weekendje waren we lekker met zijn 4'tjes. Het weekend maar even ingeluid met een etentje bij Beluga.
Die zaterdagochtend heb ik kappertje gespeeld met Jori. Altijd al eens willen doen. Maar het resultaat mocht er wezen. Daarna heb ik mijn talent voor midget golf even laten zien. Natuurlijk ging de eerste bal het water in en duurde het even voor ik mijn talent weer had gevonden. Al met al toch verloren maar dat mocht de pret niet derven. Die avond heb ik weer even lekker bij gekletst met Lynn, wat al een tijdje geleden was op het whapsappen na.
De volgende zondag zijn we voetbal gaan kijken in de kroeg. Ja voetbal kijken.. Van Bryan een Ajax shirt geleend en ik leek net een echte supporter. Om ons weekendje met zn 4tjes goed af te sluiten zijn we nog lekker pizza gaan eten bij Primi.

Daarna weer een stageweekje, maar daar heb ik hierboven al over verteld. Die week was het een paar dagen weer lekker weer. Dus ben maar een beetje gaan bij bruinen. Dinsdagavond ben ik met Kyra naar Canal Walk geweest. Daar lekker fish en chips gegeten en geshopt. Weer twee hempjes rijker. Als mijn koffer nog maar dicht kan als ik naar huis ga...

Afgelopen weekend zijn we een weekendje weg geweest. Wat een leuk weekend heb ik gehad! Zijn begonnen met een stukje Garden Route. Vrijdagmiddag zijn we vertrokken richting Mosselbay om daar te slapen in een train lodge. Zaterdag weer vroeg uit de veren om de trip verder voort te zetten richting Bloukrans. Daar heb ik de hoogtse bungee bridge van de wereld gedaan. Eerlijk is eerlijk.. ik ben stiekem een beetje trots op mezelf dat ik het gedaan heb met mijn hoogtevrees. Eerst loop je naar het midden van de brug. Onder de brug hangt een wandelpad. Het lijkt op een soort kooi. Gelukkig liep Pleun voor mij die en heb ik niet naar beneden gekeken. Eenmaal op de brug stonden mensen te dansen en was er muziek. Ik, Kyra en Fien zouden springen. Na het klaar maken werd je begeleid naar het randje, hup touw eraan vast en 5 - 4 - 3 -2 -1 Bungee. Gelukkig durfde ik gewoon zelf te springen zonder dat ik eraf werd geduwd. Ondanks de wijze raad om op het randje niet naar beneden te kijken kon ik het toch niet laten om even te kijken hoe diep het was. Maar wat was het gaaf om dat te doen zeg! De uitspraak dat je je angsten onder ogen moet komen in plaats van er van weg te lopen had ik wel een beetje letterlijk genomen. Maar ik heb het wel even gedaan.. de hoogtste bungee brug!
Na de bungee zijn we door gaan rijden naar Oudsthoorn. Daar hebben we zondag wat uitstapjes gedaan. Zo zijn we eerst naar de Cango Caves geweest voor een tour. Erg mooi om die van binnen te zien. Daarna zijn we naar de 'Rust en Vrede' Waterval geweest. Dit was nog niet de laatste stop want we hadden nog de Ostrich farm geweest. Daar heb ik een knuffel gehad van Betsy de struisvogel, een dwerg struisvogel eten gegeven, een 'nekmassage' gehad en op de eieren gestaan. Helaas was dit dan wel de laatste stop voor we aan de terug weg terug begonnen. Via Route 62, een erg mooie route, zijn we terug gereden.

Nu is mijn stageweekje weer begonnen. Zoals ik al had verteld ben ik morgen een middagje vrij. Dan ga ik naar Robbeneiland met Kyra. Dit weekend staat er misschien een tripje Stellenbosch op het programma. Dus we vervelen ons nog niet. De laatste 6 weekje, want ja morgen over 6 weekjes vliegen Kyra en ik helaas al weer naar huis, krijgen we nog wel vol gepland!

Till next time
xx

  • 13 Mei 2013 - 16:41

    Tine:

    Hoi waaghals, natuurlijk moet ik weer reageren, jezus.....wat een jump! Als je straks weer thuis bent bind ik je vast op een stoel. Ik vertelde gisteren avond aan de opa´s en oma´s wat jullie gedaan hebben...van de hoogste bungee brug af springen.......vol ongeloof en met een hoop kabaal vroegen ze of het echt zo was. Ik zal de foto's zsm laten zien aan ze. Wel stoer hoor maar zo is het wel genoeg.

    En wat lief van je dat je moederdag niet vergeten bent, echt super schattig. XXX

    Geniet nog lekker van jullie laatste 6 weken. Groetjes aan de rest van je huis en een big hug van je moeder!


  • 13 Mei 2013 - 16:42

    Esmeralda Trouw:

    Niet normaal wat jullie allemaal doen daar, wel heel stoer hoor !
    Dit is een stage die jullie nooit meer gaan vergeten, dat is iets wat zeker is.
    Geniet nog met volle teugen want die 6 weken zijn weer voorbij voor je het weet.

    Liefs Esmeralda

  • 13 Mei 2013 - 16:45

    Linda Van Der Veer:

    Hoi Crisje Wat een prachtige verhalen weer zeg. Wat tof dat je zomaar durfde te springen! Geweldig lijkt me dat ben trots op jou hoor. Stoere meid :-) Hier is het weer koud en nat en zitten nu veel studenten in de examen stress Gelukkig hier thuis lekker rustig dat komt volgend jaar weer ;-)) Pim gaat volgende week op kamp met school Een hele onderneming Ik denk wel dat hij dat leuk gaat vinden Verder gaat alles hier z'n gangetje Koen aan het rijlessen en Rens een baantje bij Karwei Wens jou nog heel veel plezier daar Dikke kussen van ons allemaal XXXXX

  • 13 Mei 2013 - 21:57

    Gert:

    Wat kan er toch veel gebeuren in, pak weg, een jaartje of 15. Ik kan me de tijd nog herinneren dat je in een draaimolen in Palamos volledig in paniek raakte toen die harder ging dan een gemiddelde bejaarde met een rollater. Verschrikt keek je om je heen ... maar papa was dichtbij om je te redden ...
    Nu, zoveel jaar later, doe je de mafste dingen. Gaaf hoor en ik ben er niet eens bij om je te redden. Geniet er van de laatste weken en, koppie erbij houden
    X

  • 13 Mei 2013 - 22:34

    Ryanne:

    Hee Crissy.....wat klinkt het toch gaaf wat jij allemaal meemaakt in Afrika. Maar van heel dat hoogtevreesverhaal geloof ik niks meer....skydiven....bungeejumping. ..duuhh...haha. Ben benieuwd wat daar nog bij gaat komen tijdens je lastste weken. Wel voorzichtig doen he? Liefs van ons ♥♡♥♡♥

  • 14 Mei 2013 - 13:13

    Connie:

    Crissy! Wat voor kapriolen om je 21e levensjaar in te luiden! Wij zijn net terug van een paar weekjes ver weg en vinden het echt eng om op de ladder naar onze lekkende dakgoot te klimmen........we wachten wel tot jij weer terug bent haha, fluitje van een cent! Het houd gewoon niet op, al die mooie plekjes daar die je kunt bezoeken, fan.......tastic! Bedankt voor je leuk geschreven verhalen, verborgen talent.

    Ondertussen tikt het klokje thuis zoals het nergens anders tikt, horde gij 't ok? Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 13024

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: