' hard werken' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu ' hard werken' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

' hard werken'

Blijf op de hoogte en volg Crissy

15 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weer een berichtje uit Kaapstad.

Stage gaat echt super goed. Nu de Engelse stagaire weg is, hebben Kyra en ik lekker veel te doen. Vanaf volgende week is de groepsleerkracht voor 6 weken weg. Dan hebben we helemaal veel te doen. We hebben al veel verschillende activiteiten met de kinderen gedaan. We geven vooral dans, drama, zintuigspelletjes en sociale vaardigheden. De kinderen zijn nog niet echt bekend met deze activiteiten dus we brengen ze echt iets bij. Zo hebben we bijvoorbeeld een lesje gegeven over complimenten geven. De kinderen moesten elkaar aankijken en elkaar een complimentje geven. Ook is er nu een weekje een nieuwe stagaire, helaas is haar Engels niet zo best.. dat maakt voor de kinderen wel lastig. En voor haar ook want ze kan niet zo veel doen. Opzich is dat voor mij en Kyra niet zo erg,dan hebben wij meer te doen!

Ook heb ik nu mijn vrije tijd weer goed besteed. Ik ben druk bezig geweest met plannen te maken voor het weekje met pap en mam. Die al snel is! Dinsdag zijn we de jongens aan gaan moedigen bij het voetballen in Waterfront. Donderdag ben ik met Kyr sneakers gaan halen in Canalwalk om zo af en toe is iets sportiefs te doen. Zaterdag zijn we naar Paarl geweest, een plaatsje dichtbij. Daar hebben we van alles bekeken met ons autootje. Met een witte auto heen.. met een bijna oranje auto terug. We zijn naar een natuurpark geweest en hebben daar wat rond gereden en wat dingen bekeken. s' Avonds zijn we uit eten geweest in Waterfront. En ik kan nu zeggen dat ik al op een olifant heb gezeten.. helaas een neppe maar goed , het begin is gemaakt. Daarna ben ik met Pleun naar huis gegaan omdat ze zich niet zo goed voelde. De volgende morgen kon ik de verhalen aanhoren van de stapavond. Eén ding weet ik zeker, next time ben ik erbij.
Die zondag zijn we naar strand geweest in Muizenberg en heb ik weer heerlijk in de zon gelegen.
De week daarna was het weer stage. Nouja stage... maandag en dinsdag was ook nog weekend. Er was een studiedag en daar hoefden wij niet bij te zijn. Dat vonden wij met 36 graden natuurlijk erg jammer..
Hard werken toch hier in Kaapstad? Maandag ben ik met Kyr de huur alvast maar gaan storten.. voor april alwer. Ze zeggen toch dat de tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Nou die uitspraak klopt. Daarna zijn we met zn tweetjes lekker naar het strand gegaan om nog maar een keer te werken aan ons kleurtje. Bloubergstrand. Ze waren bezig met iets in de zee. Wij hadden al mooie verhalen bedacht wat er gebeurd was, van iemand verdronken en een haai.. maar ze waren iets met een schip aan het doen. Ik besloot toch maar mijn ogen dicht te doen en van de zon te genieten. Kyra zou me welroepen als er iets spannends zou gebeuren. Maar na een harde knal vanuit de zee werd ik bruut uit mijn middagje dutje gewekt. Maar wel aan mijn kleurtje gewerkt.
Dinsdag had Jori ook een dagje vrij geregeld dus zijn we in ons autootje gestapt en naar Kaap de Goede Hoop en Capepoint gereden. In het park zagen we al van alles. Van baboons, tot schildpad en een zebra.
Ook voor deze week staan er weer leuke plannen klaar. Vanavond gaan we naar een italiaans restaurant, op verzoek van de jongens. Zaterdag hebben we carnaval. Waar ik ontzettend veel zin in heb natuurlijk. Zondag gaan we naar een picknick.
De stageweek die week is maar kort, 3 dagen en dan weer een langweekend. Die donderdag gaan we, als we het geregeld krijgen, waarschijnlijk sharkcagediven. En daarna een weekendje weg met het huis.

Dus zoals jullie lezen gaat het super hier :)
Volgende keer een verslage over hopelijk het zwemmen met de haaien.
xoxo

  • 15 Maart 2013 - 15:19

    Esmeralda:

    Wat super gaaf allemaal !!!
    Geweldig om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Ik word iedere keer weer blij van al die vrolijke berichten en die leuke foto's uit Kaapstad en kan dan ook niet wachten om die kant op te komen.
    Blijf genieten en tot snel !!!
    Esmeralda

  • 15 Maart 2013 - 15:44

    Tine:

    Hoi Crissy, wat een leuk verslag (op die vette taalfout na, hahaha, mag ik zeker niet zeggen).
    Jullie zien er op de foto's echt super goed uit. Maar dat shark-diving lijkt me wel eng, misschien vreten ze je wel op...hahaha. Alle gekheid op een stokje, je bent goed bezig. Leuk trouwens dat lijstje dat je mailde wat ik allemaal mee moet nemen, valt nog mee dat Bowie er niet op staat.
    Goed weekend en de groetjes aan iedereen daar.
    Een knuffel van je moeder en een pootje van Bootje.

  • 15 Maart 2013 - 15:45

    Rick:

    Crissy, wat maak je toch leuke dingen mee. Je hebt het echt naar je zin daar, heel leuk om te lezen. Ge niet er lekker van meis en blijf vooral veel schrijven. xxx

  • 15 Maart 2013 - 15:53

    Tine:

    Goed zo Cris, de taalfout heb je inmiddels aangepast......

  • 15 Maart 2013 - 15:53

    Tine:

    Goed zo Cris, de taalfout heb je inmiddels aangepast......

  • 15 Maart 2013 - 16:24

    Koen:

    Ik zie geen spelfout hoor Tine

  • 15 Maart 2013 - 17:16

    Maaike Blaakman:

    Hee Crissy!!

    Wat een ontzettend leuk verhaaltje! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er maar lekker van...voor je het weet ben je hard aan het werk op De Achthoek ;). Oh ja..en ik ben absoluut niet jaloers!! Nou ja...misschien een klein beetje dan ;). Groetjes Maaike

  • 15 Maart 2013 - 22:05

    Linda:

    crisje!!!

    fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt hoor!
    voor je het weet is deze mooie tijd weer voorbij gevlogen.
    nog even lekker genieten dus!!!
    voordat je weer elke vrijdag en zaterdag in de vero staat te bikkelen ;-)
    leuk om steeds je verhalen te lezen.

    dikke kus lin!!

  • 17 Maart 2013 - 17:22

    Connie:

    Complimenten Crissy! voor je prachtige verslagen, terwijl ik zit te lezen hoor ik je gewoon in gedachten praten. Je zit op de best plek ook qua temperatuur, Europa is een koelkast met ingebouwd vriesvak momenteel - tot in het verre zuiden toe (daar zitten we nu te bibberen).
    Blijf ons verblijden en informeren over al het moois daar, je wordt veel! gelezen:) Connie x

  • 18 Maart 2013 - 19:24

    Kitty:

    Heee Crissy,

    fijn weer wat van je gehoord te hebben, we missen je wel hier hoor!
    Ik word steeds jaloerser op jou, wat een verhalen zeg!
    Wat een leuke foto had je gestuurd op Veerle's en opa's verjaardag, hier waren ze allebei heel blij mee. opa had hem zelfs uitgeprint en bij de kaarten op de schoorsteen gezet.
    Blijven genieten maar daar twijfel ik niet aan.
    Groetjes aan Kyra en Pleun
    Liefs Kitty xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 13020

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: