kleuren en in de manenschijn - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu kleuren en in de manenschijn - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

kleuren en in de manenschijn

Blijf op de hoogte en volg Crissy

05 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weer een berichtje uit Kaapstad

Ik heb weer een leuk weekje achter de rug.
Speciaal voor het ouderlijk thuisfront, stage gaat super. Ik leer de kinderen steeds beter kennen en de kinderen mij ook. Afgelopen week heb ik de kinderen het liedje smakelijk eten geleerd, en daarna samen met Kyra in de manenschijn. En ja, in het Nederlands. Ontzettend leuk om hun uitspraak te horen. Ook hebben we al dans gegeven, daarbij moesten de kinderen verschillende danspasjes onthouden en er daarna zelf eentje toevoegen. Ik ga op reis en neem... maar dan met danspasjes.
Soms is het wel even slikken als een kind gewoon geen eten mee krijgt of als ik weer iets hoor over hun verleden. Maar genieten van de kinderen doe ik zeker. Deze week ga ik samen met Kyra nog meer activiteiten geven.

In het weekend en de middagen heb ik natuurlijk niet stil gezeten.Woensdagmiddag zijn we naar een vintage market geweest.Wat een leuke spulletjes, en alleen mensen kijken was er al leuk. Donderdag zijn we met alle huisgenootjes weer naar het grote winkelcentrum geweest, Canal Walk. Gelukkig had ik dit al eerder gezien, dus wist ik al welke winkeltjes ik naar binnen wilde gaan.
Vrijdag nam de stagaire, Jess, afscheid. Het was haar laatste dag voordat ze teruggaat naar Engeland. Daarom hebben we met alle collega' s lekker gelunched. Die avond zijn we op pad gegaan voor Fundi haar verjaardag. We zijn uit eten geweest bij Waterfront. Bij een ontzettend gezellig tentje met live muziek. Dus besloten we onze dansmoves maar eens te showen. Nadat Pleun en ik vriendelijk werden verzocht om niet meer op de banken te dansen vonden we het wel tijd om naar huis te gaan.
Zaterdag ben ik naar het Holi One Colour Festival geweest. Wat een gaaf feestje. Het komt volgens mij van het hindoeisme. Elk uur wordt er afgeteld en dan wordt er gegooid met kleurpoeder. Zo gaaf, maar ik was ook heel vies toen we thuis waren. Ik ben van groen, naar verschillende kleuren, naar helemaal blauw en daarna helemaal oranje gegaan. Maar het was de moeite waard.
Zondag hebben we een lekker rustig dagje gehad. Ik ben samen met twee meiden naar Chinatown geweest. Allemaal goedkope winkeltjes. En natuurlijk weer wat gekocht.

Dit was het voor nu. Till next time x

  • 05 Maart 2013 - 15:41

    Tante Ryanneke:

    Goed van jou....dat eerste deel van je verslag over je stage....hihi
    Maar...ik vind de weekendverslagen helemaal geweldig...Jeetje, wat zien jullie veel, komen op prachtige plaatsen en hebben kei gave feestjes....de foto's van het One Colour Festival zeggen genoeg.
    Lachen hoor....en ik zie je op elke foto wat bruiner worden ....(...of oranje of groen...)
    Blijf maar veel foto's maken van al die unieke ervaringen & groetjes aan Kyra

  • 05 Maart 2013 - 16:15

    Tine Sinx:

    Wat leuk Crissy....weer wat gekocht...natuurlijk....extra koffer nodig straks.
    En dat Holi One festival, wat ontzettend gaaf, heb je ook de avond van te voren een pop van stro ritueel laten verbranden op brandstapel? Hoort er ook bij volgens de traditie. Je viert de overwinning van het goede op het kwade. Al je zorgen, verdriet, pijn enz worden verband en achtergelaten.
    Het is een lentefeest, overwinningsfeest, oogstfeest, nieuwjaarsfeest en verlossingsfeest. Alle kanten kun je er mee op......wat waren die foto's waanzinnig mooi. De kleuren symboliseren de varna's van mensen, of te wel aard van de mensen. Met dit feest eer je dat iedereen gelijk is. Ik vind het helemaal superrrrrrrrrrrrrrrrr. Knuffel van je mammie.

  • 06 Maart 2013 - 08:38

    Kitty:

    Wat geweldig weer zeg!
    Wat leuk dat je al van alles met de kinderen mag doen, fijn dat je hen leuke dagen kunt bezorgen en dingen kunt leren.
    Je weekendverhalen zijn echt om jaloers op te worden, dat Holi One festival zag er echt geweldig gaaf uit zeg, en wat een mooie foto's!!
    Blijf genieten maar dat zullen jullie zeker wel doen zo te zien.
    Veel groetjes aan Kyra en Pleun en voor jou heel veel kusjes
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 13029

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: