pinguins en cheeta - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu pinguins en cheeta - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

pinguins en cheeta

Blijf op de hoogte en volg Crissy

25 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weer een berichtje uit het warme Kaapstad.
Stage is weer voorbij gevlogen afgelopen week. Stage bevalt prima. Is nog steeds ontzettend leerzaam.
Woensdag ben ik samen met Kyra de auto op gaan halen. Er was ons maandag verteld dat er een auto voor ons klaar zou staan.. woensdag daar aangekomen was dit helaas niet geval. Uit ervaring weet ik dat zeuren helpt, dus let's give that a try. In vloeiend Engels zeuren is goed te doen en na een ongeveer 1,5 uur stond er spontaan een auto.
En die auto, dat kwam even goed uit. Vrijdag hadden we namelijk al nodig. We zijn een weekendje weg geweest naar Hermanus.
Ik kan wel zeggen dat ik een heerlijk weekendje heb gehad. Het voelde als op vakantie gaan, terwijl ik eigenlijk ( als je stage even weg denkt) al een soort van op vakantie ben.
Gelukkig kon ik mijn zonnebril al weer op mijn neus zetten. Dus de auto vol geladen, want dat heb je met vier meiden in één auto, en gaan.
In Hermanus aangekomen kon ik gezellig met de meiden waar ik mee samen woon in één appartement. Ontzettend gezellig.
Die avond hadden we een braai en daarna zijn we opstap geweest.
Zaterdag zijn we het stadje ingeweest, hebben we een beetje gewinkeld en lekker gelunched. Helaas gaat het weekend altijd veel sneller voorbij dan de stage dagen, dus was het al snel zondag. We besloten om de kustroute terug te rijden. Lange rit maar met voetjes uit het raam, aangezien ik toch niet mag rijden hier omdat ik nog geen jaartje mijn rijbewijs heb, was het prima uit te houden. Af en toe een toeristische stop gemaakt. De eerste was bij Betty's Bay. Daar konden we pinguins kijken. De tweede stop was bij ergens langs de weg waar we ontzettend mooi uitzicht hadden over de zee. Daarna in Gordons Bay wat gegeten om vervolgens door te rijden naar de laatste stop, het Cheeta park. Samen met Kyra de kooi in. Maar onze cheeta had er niet zo veel zin meer in. Maar uiteindelijk was het een mooie ervaring.

Vandaag is stage weer gewoon begonnen.
Volgend weekend heb ik het Holi one festival op het programma staan. Dus weer een leuk voor uitzicht. Ook gaan we binnenkort een weekendje weg , weer via 4exchange, maar dan naar een township. Het schijnt een unieke ervaring te zijn. Je kan bij de mensen in huis, je eet mee en gaat mee naar de kerk.

Maar tot die tijd geniet ik nog lekker van het mooie weer en probeer ik zoveel mogelijk zonnestraaltjes mee te pakken. Wat prima kan, als ik om half drie weer thuis ben. Het blijft toch een beetje overwinteren he..

xo

  • 25 Februari 2013 - 20:33

    Tine Sinx:

    Alleen maar leuke dingen. Vertel volgende keer eens iets meer over stage. ♥

  • 25 Februari 2013 - 21:03

    Ryanne:

    Volgens mij hebben jullie het geweldig naar je zin!! Wat zul je veel mooie en bijzondere dingen zien...mooie landschappen...dieren die wij hier alleen in de Beekse Bergen zien....en niet te vergeten de ZON !!! En ik zal opa en oma vertellen dat je ook naar de kerk gaat...hihi...Have fun en kijk uit met oversteken hè? Liefs uit het koude Goirle xxx

  • 25 Februari 2013 - 21:03

    Ryanne:

    Volgens mij hebben jullie het geweldig naar je zin!! Wat zul je veel mooie en bijzondere dingen zien...mooie landschappen...dieren die wij hier alleen in de Beekse Bergen zien....en niet te vergeten de ZON !!! En ik zal opa en oma vertellen dat je ook naar de kerk gaat...hihi...Have fun en kijk uit met oversteken hè? Liefs uit het koude Goirle xxx

  • 25 Februari 2013 - 21:43

    Kitty:

    Wat klinkt het toch allemaal geweldig joh.
    Wat een leven.......
    Genieten, genieten, genieten, genieten, genieten!!!
    Fijn dat je daar toevallig ook nog wat met kinderen bezig bent haha.
    Genieten ervan meiden, dit is echt " once in a lifetime "
    Kus Kitty

  • 26 Februari 2013 - 09:51

    Miranda:

    Ben niet jaloers hoor, nee........
    Jeetje wat een ervaringen zeg! Dit vergeet je je leven niet meer.
    Nogmaals, geniet van al het moois en fijn dat je ons mee laat genieten.

  • 26 Februari 2013 - 15:18

    Connie:

    Weer een super leuk reisverslag Crissy, dankjewel! Haha ik zie dat je moeder wel interesse heeft in een stage....?! Blijf wel goed op elkaar passen met al jullie leuke avonturen, flink plezier maken en ook flink werken, dan houden jullie het wel vol. Greetz!

  • 01 Maart 2013 - 22:59

    Linda:

    leuk cris om zo je reis verhalen te lezen! ziet er allemaal jaloersmakend uit, al je verhalen en fotos op fb! geniet er nog van he!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 13030

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: