applaus en deuren van glas - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu applaus en deuren van glas - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

applaus en deuren van glas

Blijf op de hoogte en volg Crissy

17 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De tweede week is alweer voorbij gevlogen hier in het warme Zuid Afrika.
Stage bevalt erg goed. Ik merk dat de kinderen wat meer aan ons beginnen te wennen. En ook wij leren de kinderen beter kennen.
DInsdag hadden we sportdag met onze klas. We zouden om half 6, ja je leest het goed half 6, worden opgehaald. Dit is Afrikaans voor 6 uur.. Wij zaten natuurlijk als echte Nederlanders al om 10 voor half 6 klaar.
De sportdag zelf was leuk, maar onzettend warm. Met maar liefst 34 graden. Wij kwamen in lange broek, want wij hebben kledingvoorschriften. Na een paar uur in de zon te hebben gezeten zijn we toch maar de schaduw op gaan zoeken. Het was erg leuk om eens contact met de kinderen te hebben in een andere omgeving dan in de klas.
Vrijdagochtend ben ik mee geweest naar de Horse Farm met twee leerlingen. Dat treft, want ondanks ik het mooie dieren vind heb ik verder niet zo veel met paarden. Maar het was heel mooi om te zien hoe de kinderen om gaan met de dieren.
Ook heb ik samen met Kyra een aantal leerlingen al een Nederlands liedje geleerd, nou ja geleerd ze kunnen kleine stukjes.

Dit weekend heb ik de tafelberg gedaan. We hebben hem gewandeld, of beter gezegd, ik ben naar boven gekropen. Niet fit de berg gaan bewandelen is niet een heel goed idee geweest, en aangezien mijn watervoorraad al eerder bovenop de berg was dan ik ( iemand anders had mijn fles in zijn rugzak) was het met 32 graden ook nog een onverstandig achteraf. Het resultaat een zieke, zwakke en misselijke Crissy. Gelukkig kreeg ik van mensen die we tegen kwamen onderweg drinken en wat te eten en had ik twee lieve meiden bij me voor de support.
Uiteindelijk bovenaan gekomen kreeg ik een applaus van dezelfde mensen van wie ik de druiven had gekregen. De mensen hier zijn ontzetted aardig. Iedereen is met je begaan en maakt een praatje. Zo heb ik heel wat mensen gesproken op mijn tocht naar boven.
Het uitzicht boven was prachtig. Helaas kan ik geen fotos uploaden, maar op facebook staan ze wel.Na een hoop fotos,en een lekker glas cola , waar ik tijdens het klimmen echt naar verlangde, ben ik toch maar met de kabelbaan naar beneden gegaan.
Eenmaal thuis vond ik dat ik wel een middag/avond dutje had verdiend, aangezien we die avond ook nog op stap zouden gaan.
Na mijn dutje ging ik naar de andere meiden. Helemaal er van overtuigd dat de glazen schuifdeur open was ,liep ik naar binnen. Helaas.. de deur was niet open. Het zal wel door de zon komen.. mijn haarkleur wordt steeds blonder.
Vandaag zijn we lekker naar het strand geweest voor Pleun haar verjaardag, , om zo fris en fruitig morgen de derde stageweek alweer in te gaan :)

Till next time.
x

  • 17 Februari 2013 - 21:23

    Bobbie:

    Super leuk sportieveling van me!!! Blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Hebben jullie al weer water?
    I Miss you holbewoner van me
    Uitkijken en have fun xxx

  • 17 Februari 2013 - 21:26

    Tine Sinx:

    Klinkt goed Crissy. Waar was je bril ? Xx

  • 17 Februari 2013 - 22:00

    Ryanne:

    Hee crissy,
    Zijn super mooie foto's op fb....kei stoer om die berg op te klimmen. Maar je bent idd wel een blond doosje zeg met die deur...hihi....succes komende week, laterrrrr xxx

  • 22 Februari 2013 - 16:39

    Connie:

    Hello blondie, wat een prachtig uitzicht vanaf die berg!...en wat een giga-eind lopen!...Je derde week zit er vandaag al weer zo'n beetje op en we verheugen ons op je volgende relaas. Hier in the homeland is alles goed maar bevroren en Oosterhout heet weer even Easterwind, met een paar graden vorst voelt het als -10 celcius. Goed voor een weekendje cocoonen, bioscoopje, wokken en vooruit, ook een beetje fitnessen.
    Groetjes van iedereen in de Bastick family.

  • 24 Februari 2013 - 12:18

    Nicole Caron:

    Hoi Crissy,

    Wat schrijf je toch gezellig. En dan bedoel ik natuurlijk niet het glazendeurenverhaal maar de half zes is zes uur in Afrika, hahahahaha. De foto's moet ik nog een keer bekijken, ik zit niet op facebook.
    Enfin, het glazendeurverhaal vind in veel minder blond dan water meenemen bij de beklimming van de tafelberg en het aan iemand anders meegegeven. Daar kun je behoorlijk ziek van zijn. Toch geen zonnesteek??
    Geniet van alle geweldige ervaringen en groetjes vanuit een besneeuwd Oosterhout.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 13025

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: