first week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu first week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

first week

Blijf op de hoogte en volg Crissy

08 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

First week in Capetown.

Wat is dat snel gegaan. De eerste stageweek is achter de rug.
Samen met Kyra sta ik in de bovenbouw klas. Ik kan al zeggen dat de eerste week erg leerzaam was. Manier van lesgegeven en omgang met de kinderen is ook erg verschillend.
De kinderen zitten allemaal apart met een eigen werkplekje zodat ze niet afgeleid worden door andere kinderen. De kinderen werken aan hun eigen planning. Zo is er altijd iets te doen.
Maandag hadden we kennis gemaakt op stage. Dinsdag, eigelijk de eerste stagedag, waren we drie kwartier te laat op stage. Of te wel: Zuid-Afrikaans voor op tijd.
Aan het ritme kan ik best wennen. Misschien alleen het vroege opstaan niet.
Maar om half 3 thuis komen en daarna aan het zwembad liggen tot een uurtje of half 6, daar kan ik best aan wennen.

Verder zijn we, zoals ik al vorige keer al schreef, zaterdagavond gaan stappen. Wat een leuke avond! De cultuur is hier wel anders, dus ook de sfeer met het stappen. Wel ontzettend goed voor je zelfvertrouwen... sjans genoeg.
Zondag zijn we met de groep gaan winkelen bij Canal Walk. Een soort winkelhemel. In vier uur tijd hebben we alleen de benedenverdieping gehad. En dan zijn we nog niet eens alle leuke winkeltjes binnen geweest. Maar.. weer een paar slippertjes, verstje, sjaaltje en hoedje rijker.
Woensdagmiddag zijn we naar Big Bay Beach geweest en hebben we ergens wat gedronken. Je kon er met je voeten in het water zitten, terwijl je op een surfplank zit.
Donderdag was de laatste dag van Michel. En Bryan zou vrijdag naar een ander huis gaan. Daarom zijn we met z'n uiteten geweest en nog wat gedronken. Wat overigens best zeer deed toen vandaag de wekker ging.

Dit weekend hebben we een welkomsdrankje met alle studenten en zondag gaan we naar de hockeyfinale. Dus een leuk vooruitzicht.

xo

• 10 Februari 2013 - 11:38

Corina Emmen:

Hoi Crissy,

Hier een berichtje van uit Dongen. Ik hoorde van Desiree dat je op stage was en ver weg zat. Ik lees dus je verhalen en je bent al wel een beetje gewend lees ik. Geniet ervan het zal een stage worden die je nooit meer vergeet. Desiree heeft het ook nog wel eens over haar Kenia avontuur. Veel schrijven zodat we op de hoogte blijven van je avonturen en als het kan af en toe een foto.

Veel plezier en tot je volgende verhaal.
    De Emmentjes.

• 11 Februari 2013 - 16:11

Tine Sinx:

He Cris, goed te horen dat jullie het goed naar de zin hebben.

• 13 Februari 2013 - 16:05

Bastick:

Hi Crissy, wat een zonnige verhalen allemaal, heerlijk hoor! Oosterhout heeft ook aardig wat zon gezien tussen de wolken door deze week maar Vadertje Vorst houd ons wel binnen.....behalve natuurlijk de carnaval vierders, die zag je overal de laatste dagen maar nu is de gewone burgemeester weer baas en het is weer rustig, bijna te rustig rondom het huis in onze straat....jij bent er niet:)! Geniet nog flink en pas goed op elkaar ennuuuh....ook nog tussendoor flink aan de bak!? Wakkerwordenwakkerwordenwakerwordenwakkerworden.......groetjes van Neal en Connie x

• 14 Februari 2013 - 22:35

Nicole Caron:

Hoi Crissy,

Volgens het verslag ben je erg aan het genieten en zo hoort het ook. Geef je ook les of ben je alleen maar aan het shoppen en stappen? Hihihi.Veel plezier in het verre Afrika. Groetjes van een hese Nicole.
    Houdoe.