getting ready - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu getting ready - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

getting ready

Blijf op de hoogte en volg Crissy

08 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Omdat de adrenaline kick zo goed beviel zijn we nog maar een keertje het avontuur op gaan zoeken. Dit hebben we gedaan door te gaan sharkcagediven! Dat betekende dus weer een lange rit in de auto want er moesten van Wilderness naar Gansbaai.Eenmaal daar aangekomen waren we maar een halfuur te laat. Zuid Afrikaans op tijd dus. Nog even een veiligheidspraatje en toen hup de boot op. Eenmaal op de boot kregen we ons wetsuite. Die veel te groot was. En al snel wat het tijd om te gaan duiken. Ik vond in de kooi gaan nu veel enger dan de vorige keer. Als je je evenwicht verliest met het in de kooi stappen lig je gewoon tussen de haaien. Maar gelukkig was daar de Afrikaanse kapitein die mij maar al te graag hielp. Eenmaal de in kooi bleek dat onderwater zakken nogal lastig was met een te groot wetsuite want ik dreef zo weer naar boven. Maar we hebben vier haaien gespot en stonden zo oog in oog met een Great White. De kooi uit gaan bleek nog een hele klus met een nat pak en te grote waterlaarsjes die vol zaten met water. Maar ook toen wilde de kapitein 'the Dutch girl' wel graag een handje helpen.Na het avontuur in gansbaai zijn we terug naar Kaapstad gereden om daar nog een paar daagjes te vertoeven.Donderdagochtend was het prachtig weer. Dus op naar de volgende uitdaging: het beklimmen van Lionshead! En nee, daar lopen geen leeuwen. Het was wel even anders dan de Tafelberg want dit was echt klimmen wat met mijn korte benen soms wat lastig was! Maar binnen een uurtje waren we boven en konden we genieten van het prachtige uitzicht. En toen kwam de volgende uitdaging: naar beneden. Want wie boven is moet ook weer terug. Het resultaat was ernome spierpijn.Die middag zijn we naar het Good Hope centre geweest om onze startnummers op te halen. Jeetje.. wat een mensen zeg! Maar ja wat wil je anders met 35.000 deelnemers. Samen met pap allebei een Zuid Afrikaans tenue gekocht want dan vallen we lekkerr op thuis.Vrijdag zijn we nog even naar stage geweest. Weer een heerlijk weerzien! Lekker met de kids naar buiten geweest. Een van de kinderen probeerde in pap zijn rugzak te kruipen om mee naar Nederland te gaan. Ik zou ze zo allemaal mee nemen! Hierna moest we weer afscheid genomen worden. Wat ga ik al die lieve snuitjes missen! Na wat knuffels en brieven voor de kinderen van groep 7 moesten we toch echt gaan.Die middag zijn we kennis gaan maken met de negen andere fietsers die mee rijden voor Home of Hope. En hebben we onze shirtjes gehad! Vandaag hebben we eigenlijk lekkker rustig aan gedaan om energie te sparen voor morgen. Eerst maar een goed ontbijt gehaald bij de Old Biscuit Mill en toen nog even rond gekeken op de Green Market Square.Ook voor nu staat uitrusten op het programma en het inpakken van mijn koffer. Morgen starten we om 8.14 (voor jullie dus 7.14) en hoop ik toch echt om rond een uurtje of 2 de finish te zien. Voor alle liefhebbers ik ben te volgen via de site met het racetagnummer: RT161508. De site kun je gewoon zoeken via google. Ga er maar goed voor zitten want het wordt een lange rit. Voor alle mensen die mij succes hebben gewenst.. dankjewel.. ik heb het nodig haha. Nu ga ik met mijn beentjes omhoog. Het eerste bord pasta zit er al in.. vanavond de tweede en dan komt het helemaal goed morgen.

  • 08 Maart 2014 - 14:42

    Tine:

    Lieve Crisje, wat heerlijk om weer te lezen, fijn dat alles goed gaat. Wij hebben hier deze week heel hard gewerkt in Lynn haar studio, ik ben helemaal gesloopt!!! Heel veel plezier morgen, geniet van de entourage en geef papa een big hug van mij! En zovast goede reis terug!

  • 08 Maart 2014 - 16:35

    Lonneke Westerik:

    Leuk om met jullie reis mee te kunnen lezen.
    Veel succes morgen en een goede thuisreis!

  • 08 Maart 2014 - 21:29

    Nicole:

    Lieve Crissy!

    Heel veel succes morgen samen met je papa en de 35000 andere fietsers!
    Je kan het!!!! Ben trots op je! Neem je wat foto's mee als je komt?!

    Liefs en tot volgende week!
    X

  • 09 Maart 2014 - 08:48

    Art:

    Opnieuw gaaf dat bericht. Wat je allemaal niet mee maakt. Gisteren lag de server eruit. Dus lees ik je bericht nu pas. Je zit, als het goed is, nu lekker te genieten en te ploeteren op je fiets. Toch nog even een welgemeend succes. Ik houd het vandaag met fietsen maar op de vlakke toer. En voor straks, een goed terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 12963

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: