Garden Route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu Garden Route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Crissy Vos - WaarBenJij.nu

Garden Route

Blijf op de hoogte en volg Crissy

04 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een beetje snel, maar toch maar even een berichtje uit Zuid-Afrika nu ik nog internet heb..


Vorige keer ben ik eindigd met het behalen van onze eerste challenge, de Tafelberg. Ik kan wel garanderen dat ik nog een challenge heb overwonnen. Maar voor nu eerst, zondag.
Die zondag zijn we naar Stellenbosch gereden voor een wijnproeverij. Het weer zat (en zit overigens) ons nog steeds niet echt mee.. Gelukkig was het droog en toch wel warm, maar helaas geen zonnetje te zien. Dus zijn we naar Stellenbosch gereden. Met de bedoeling om als eerste te gaan lunchen bij de oude Bank Bakkerij.. maar in dat leuke pand zat nu iets anders. Dus zijn we maar meteen een wijnproeverij gaan doen. Om 12 uur.. Kan prima toch? Half Nederland is toch al aan het carnavallen op dat tijdstip dus dan kunnen wij ook best wijn gaan proeven. Maar het smaakte prima! Hierna zijn we door gereden naar Somerset om daar te lunchen en nog een keertje naar de cheetahs te gaan. Wat blijft het bijzonder om ze van zo dichtbij mee te maken en te mogen aaien.
Hierna zijn we onze spulletjes in gaan pakken, want maandsag zouden we op weg gaan om de Garden Route te doen. Ook maandag zat het weer ons niet echt mee. Dus zijn we naar Hermanus gereden om lekker te lunchen. Het uitzicht was nog steeds prachtig, maar het was nog veel mooier geweest als het zonnetje had geschenen.
Hierna moesten we nog een stukje rijden. Hierin had ik me een beetje vergist. (ach pap, drie uur... werd nog zeker 4,5 rijden) Uiteindelijk zijn we rond zes uur aan gekomen in Pettenbergbaai. Ook hierbij geldt: prachthig uitzicht, maar ook hier was een zonnetje mooier geweest. Maar wat een mooi plekje! We hebben geslapen in de Robbenberg beach Lodge. De naam zegt het al, aan zee. In de avond hebben we bij oftheHook lekker gegeten.
Vanmorgen zat ook weer het weer niet mee.. weer geen zon en bewolkt. Maar dat mocht onze pret niet derven! Opweg naar de volgende stop: Bloukrans. Omdat ik de adrenaline kick de eerste keer zo gaaf vond dacht ik dat het wel leuk zou zijn om de bungee gewoon nog een keertje te doen. Nog even bij paps gezeurd of hij ook niet wilde springen.. maar pap bleef bij zijn besluit om alleen de bridge walk te doen. Ik mocht, net als vorig jaar, als derde springen. De man vond mij zo licht als veertje dus werd ik al op het randje getild. Nog snel gevraagd of hij even een blik op mijn vader wilde werpen als ik zou springen, lees of hij geen hardaanval zou krijgen, een paar keer diep ademhalen en hopen dat mijn beschermengeltje al wakker was, en springen maar. Even dacht ik nog 'waarom wilde ik dit nog een keer??' maar achteraf vond ik het weer zo ontzettend gaaf om te doen. Sorry mam, dat ik weer gesprongen heb haha.
Voor de niet zo goed gelovige heb ik natuurlijk foto's en een dvd! Voor alle lieve kinderen van groep 7, ik neem 'm dinsdag na de vakantie mee!
Hierna stond Knysna op het programma. Hier zijn we naar het Knysna Elephant Park geweest om daar een daily tour te doen.
Met een emmertje vol met vers fruit gingen we naar ellie's toe. Wat voelde ik me klein zeg naast deze prachtige reuzen. Na het eten geven zijn we met de olifanten gaan wandelen. Dat is wel even anders dan met de hond. ' No food, no friends' zei de verzorger. Dus wij moesten maar achter de olifanten aan voor interactie. Maar wat was het een bijzonder mooie ervaring!

Dit was het weer eventjes voor nu.. ik ga voor proberen (als het internet het hier toelaat) om voor de Cape Argus nog een berichtje te posten en als ik terug ben in Nederland zal ik nog een verslag uit brengen van de Cape Argus zelf. Komende week staat Lions head nog op het programma als het weer een beetje gunstig is, Old biscuit Mill en nog een keer langs bij Linda en de kinderen. En o ja, mijn tenu op halen en natuurlijk fietsen.
Dus weer op naar de volgende uitdaging!

  • 04 Maart 2014 - 22:57

    Art:

    Geweldig verhaal. Je zou journaliste kunnen zijn. Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier met fietsen.

  • 05 Maart 2014 - 22:41

    Minke:

    Geen zon nodig toch voor dit avontuur...jullie zijn natuurlijk de zonnetjes!! Leuk om te lezen, ben benieuwd wat er nog meer komt....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Crissy

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 12976

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 10 Maart 2014

back to South Africa

30 Januari 2013 - 26 Juni 2013

Kaapstad 2013

Landen bezocht: